Известие

Collapse
No announcement yet.

Повишен шум при включване на климатика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Повишен шум при включване на климатика

    Колеги помагайте. При включен климатик се чува едно тракане от двигателя.

  • #2
    Възможно е да си се простил със съединитела на компресора но нищо не твърдя.
    sigpic Alfasud/156 1.8ex
    156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

    Comment


    • #3
      А какво е тракането? Подобно на чукане на клапан или по-силно? Само при включен климатик ли се чува?
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Как трака ? Постоянно или на интервали (напр. през всеки 3 секунди). Усещаш ли вибрациите в купето (че ги чуваш то е ясно) ?
        Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

        Comment


        • #5
          Чува се само при включен климатик, подобно на чукане на клапан и то само извън колата.
          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 2000 г.

          Comment


          • #6
            Само предположение: 1. някой недобре затегнат ремък или 2. съединителя на компресора е наближил края на земния си път.
            Ама като се замисля може и да са някои други неща. Най-добре е да отидеш да прегледат колата в читав сервиз.
            Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

            Comment


            • #7
              Почти съм сигурен, че ти е съединителят на климатика като силно се надявам и в моя случай да е така ...че иначе
              При мен се появява същото тракане от време на време и сега си спомням, че един майстор изяви мнение, че може да е от съединителя. ПОдобно на клапан, но малко по-силно и отчетливо и се чува някак отдолу. И при теб ли е така? В купето не се чува, дори и при отворен прозорец не се чува винаги,ако няна отстрани стена, кола и ли нещо, в което да се отразява звука. Аз това чукане съм го изследвал из основи. Дори на отворен капак на двигателя не се чува почти,ако слушаш отгоре.
              При мен се появява винаги след запалване на колата и след около 5 мин работа, изчезва. При равномерна работа на двигателя не се чува (например на дълъг път, когато оборотите не се менят рязко). Пробвал съм да включвам/изключвам климатика за да видя дали има разлика. По рпинцип няма, но веднъж-два пъти ми изчезна чукането при включване.
              Аз мисля да разкача ремъка за да видя дали ще се чува пак тракането, то ще си покаже. Принципно на ниски обороти може да поработи малко колата без охлаждане.

              Ако наистина се касае за съединител, интересно е дали се намира, къде и на каква цена. Предполагам втора ръка би трабвало да върши работа
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от trustworthy
                Почти съм сигурен, че ти е съединителят на климатика като силно се надявам и в моя случай да е така ...че иначе
                При мен се появява същото тракане от време на време и сега си спомням, че един майстор изяви мнение, че може да е от съединителя. ПОдобно на клапан, но малко по-силно и отчетливо и се чува някак отдолу. И при теб ли е така? В купето не се чува, дори и при отворен прозорец не се чува винаги,ако няна отстрани стена, кола и ли нещо, в което да се отразява звука. Аз това чукане съм го изследвал из основи. Дори на отворен капак на двигателя не се чува почти,ако слушаш отгоре.
                При мен се появява винаги след запалване на колата и след около 5 мин работа, изчезва. При равномерна работа на двигателя не се чува (например на дълъг път, когато оборотите не се менят рязко). Пробвал съм да включвам/изключвам климатика за да видя дали има разлика. По рпинцип няма, но веднъж-два пъти ми изчезна чукането при включване.
                Аз мисля да разкача ремъка за да видя дали ще се чува пак тракането, то ще си покаже. Принципно на ниски обороти може да поработи малко колата без охлаждане.

                Ако наистина се касае за съединител, интересно е дали се намира, къде и на каква цена. Предполагам втора ръка би трабвало да върши работа
                Според мен това равномерно чукане при стартиране на двигателя е от ремъка (поне при мен беше така). Има някаква хлабина при затягането на ремъка, която се проявява при студен двигател. Би трябвало да трака само след стартиране и то при сравнително студен двигател (независимо дали си пуснал климатика или не). След около 3-5 мин. по някаква причина ремъка се изпъва и престава да чука, след което си работи нормално.
                При съединителя на климатика, преди да се прецака окончателно, се чува нещо средно между чукане и стържене, но не постоянно, а през кратки постоянни интервали (паузата е от около 2 секунди). В този случай се усеща и лека вибрация в купето.
                Съединител на старо мисля, че може да се намери за около 400-450 лева.
                Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Димо
                  ...Според мен това равномерно чукане при стартиране на двигателя е от ремъка (поне при мен беше така). Има някаква хлабина при затягането на ремъка, която се проявява при студен двигател. Би трябвало да трака само след стартиране и то при сравнително студен двигател (независимо дали си пуснал климатика или не). След около 3-5 мин. по някаква причина ремъка се изпъва и престава да чука, след което си работи нормално...
                  Наистина при мен се появи след като смениха обтегача на ремъка. А ти как се справи с това тракане? Или го остави така? При мен изчезва, както то каза, след като позагрее малко колата, но после, дори и при загряла кола, пак се появява понякога на градско, при честа смяна на предавки. На извънградско не съм го чувал досега
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от trustworthy
                    Първоначално публикувано от Димо
                    ...Според мен това равномерно чукане при стартиране на двигателя е от ремъка (поне при мен беше така). Има някаква хлабина при затягането на ремъка, която се проявява при студен двигател. Би трябвало да трака само след стартиране и то при сравнително студен двигател (независимо дали си пуснал климатика или не). След около 3-5 мин. по някаква причина ремъка се изпъва и престава да чука, след което си работи нормално...
                    Наистина при мен се появи след като смениха обтегача на ремъка. А ти как се справи с това тракане? Или го остави така? При мен изчезва, както то каза, след като позагрее малко колата, но после, дори и при загряла кола, пак се появява понякога на градско, при честа смяна на предавки. На извънградско не съм го чувал досега
                    Въобще не съм се мъчил да го оправям. При мен трака около 2 минути след стартиране и то само при студен двигател. След това шумът изчезва напълно и нямам никакви проблеми.
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

                    Comment


                    • #11
                      Колеги, оказа се че тракането е от демпферната шайба на коляновия
                      вал. Нова шайба - 220лв.+20лв. труд в сервиз "Кафеджиев" Бургас.

                      AlfaRomeo 1,9 JTD 2000г.

                      Comment


                      • #12
                        И как разбраха, че е от нея? Интересно ми е как са я диагностицирали
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Аз бях в сервиза и видях как става.
                          1. Вдигнаха колата, за да е удобно за работа.
                          2. Свалиха предна дясна гума.
                          3. Свалиха кората под калника.
                          4. Видя се ясно че, гумената част на шайбата се е скъсала по обиколката на окръжността.
                          5. След смяната спря да трака.

                          Трябва да добавя че беше започнала да трака и без да включвам климатика.

                          Comment


                          • #14
                            Ок. Ясно.Мерси. Бе 220 лева не е ли много за този тикирлек? А тракането постоянно ли беше или понякога само?
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално тракаше само при вкючен климатик, но след няколко дена започна постоянно. Особенно зловещо чаткане се чуваше при
                              първоначален запуск на мотора.
                              За цената - много е за мене, но просто нямам избор. (целият ремонт се извърши за около 20 мин.)

                              Comment

                              Working...
                              X