Колеги помагайте. При включен климатик се чува едно тракане от двигателя.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Повишен шум при включване на климатика
Collapse
X
-
Само предположение: 1. някой недобре затегнат ремък или 2. съединителя на компресора е наближил края на земния си път.
Ама като се замисля може и да са някои други неща. Най-добре е да отидеш да прегледат колата в читав сервиз.Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.
Comment
-
Почти съм сигурен, че ти е съединителят на климатика като силно се надявам и в моя случай да е така...че иначе
При мен се появява същото тракане от време на време и сега си спомням, че един майстор изяви мнение, че може да е от съединителя. ПОдобно на клапан, но малко по-силно и отчетливо и се чува някак отдолу. И при теб ли е така? В купето не се чува, дори и при отворен прозорец не се чува винаги,ако няна отстрани стена, кола и ли нещо, в което да се отразява звука. Аз това чукане съм го изследвал из основи. Дори на отворен капак на двигателя не се чува почти,ако слушаш отгоре.
При мен се появява винаги след запалване на колата и след около 5 мин работа, изчезва. При равномерна работа на двигателя не се чува (например на дълъг път, когато оборотите не се менят рязко). Пробвал съм да включвам/изключвам климатика за да видя дали има разлика. По рпинцип няма, но веднъж-два пъти ми изчезна чукането при включване.
Аз мисля да разкача ремъка за да видя дали ще се чува пак тракането, то ще си покаже. Принципно на ниски обороти може да поработи малко колата без охлаждане.
Ако наистина се касае за съединител, интересно е дали се намира, къде и на каква цена. Предполагам втора ръка би трабвало да върши работа_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthyПочти съм сигурен, че ти е съединителят на климатика като силно се надявам и в моя случай да е така...че иначе
При мен се появява същото тракане от време на време и сега си спомням, че един майстор изяви мнение, че може да е от съединителя. ПОдобно на клапан, но малко по-силно и отчетливо и се чува някак отдолу. И при теб ли е така? В купето не се чува, дори и при отворен прозорец не се чува винаги,ако няна отстрани стена, кола и ли нещо, в което да се отразява звука. Аз това чукане съм го изследвал из основи. Дори на отворен капак на двигателя не се чува почти,ако слушаш отгоре.
При мен се появява винаги след запалване на колата и след около 5 мин работа, изчезва. При равномерна работа на двигателя не се чува (например на дълъг път, когато оборотите не се менят рязко). Пробвал съм да включвам/изключвам климатика за да видя дали има разлика. По рпинцип няма, но веднъж-два пъти ми изчезна чукането при включване.
Аз мисля да разкача ремъка за да видя дали ще се чува пак тракането, то ще си покаже. Принципно на ниски обороти може да поработи малко колата без охлаждане.
Ако наистина се касае за съединител, интересно е дали се намира, къде и на каква цена. Предполагам втора ръка би трабвало да върши работа
При съединителя на климатика, преди да се прецака окончателно, се чува нещо средно между чукане и стържене, но не постоянно, а през кратки постоянни интервали (паузата е от около 2 секунди). В този случай се усеща и лека вибрация в купето.
Съединител на старо мисля, че може да се намери за около 400-450 лева.Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.
Comment
-
Първоначално публикувано от Димо...Според мен това равномерно чукане при стартиране на двигателя е от ремъка (поне при мен беше така). Има някаква хлабина при затягането на ремъка, която се проявява при студен двигател. Би трябвало да трака само след стартиране и то при сравнително студен двигател (независимо дали си пуснал климатика или не). След около 3-5 мин. по някаква причина ремъка се изпъва и престава да чука, след което си работи нормално..._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthyПървоначално публикувано от Димо...Според мен това равномерно чукане при стартиране на двигателя е от ремъка (поне при мен беше така). Има някаква хлабина при затягането на ремъка, която се проявява при студен двигател. Би трябвало да трака само след стартиране и то при сравнително студен двигател (независимо дали си пуснал климатика или не). След около 3-5 мин. по някаква причина ремъка се изпъва и престава да чука, след което си работи нормално...Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.
Comment
-
Аз бях в сервиза и видях как става.
1. Вдигнаха колата, за да е удобно за работа.
2. Свалиха предна дясна гума.
3. Свалиха кората под калника.
4. Видя се ясно че, гумената част на шайбата се е скъсала по обиколката на окръжността.
5. След смяната спря да трака.
Трябва да добавя че беше започнала да трака и без да включвам климатика.
Comment
-
Първоначално тракаше само при вкючен климатик, но след няколко дена започна постоянно. Особенно зловещо чаткане се чуваше при
първоначален запуск на мотора.
За цената - много е за мене, но просто нямам избор. (целият ремонт се извърши за около 20 мин.)
Comment
Comment